RAPORTY I ANALIZY

Rozwój branży

Drukuj
Liczba komentarzy: 0
16-11-16

Na portalu „Rzeczpospolitej" znajdziemy m.in. artykuł: Okna otwierają się na wielki świat. Zawiera on prognozę rozwoju rynku stolarki budowlanej zarówno w Polsce, jak i zagranicą, w kontekście eksportu tych wyrobów.

Otóż w 2023 r. światowy rynek drzwi i okien ma być wart 250 mld dolarów, przy założeniu że średni wzrost wartości względem 2016 r. wyniesie ok. 6 procent. – informuje GM Insights. Popyt na stolarkę otworową rośnie, bo gospodarka – a z nią branża budowlana – wychodzi z kryzysu. Na większe zapotrzebowanie wpływają m.in.: wychodzenie branży budowlanej z kryzysu, lepsza koniunktura konsumencka oraz przyśpieszająca urbanizacja, zwłaszcza w krajach słabo rozwiniętych.

Duże znaczenie mają dla polskich producentów również zamówienia publiczne. Według TMR skokowo rośnie też globalny popyt na energooszczędne okna, do czego przyczyniają się nie tylko oszczędności, ale i zmiany regulacyjne w takich krajach jak Chiny, USA oraz w Unii Europejskiej. Ministerstwo Rozwoju w ramach projektu promocji polskich firm na rynkach zagranicznych „Go to Brand" na lata 2017–2019 wybrało 12 branż, którym będzie pomagać rozwijać się za granicą. Jedną z nich jest budowa i wykańczanie budowli.

Artykuł opublikowany został na portalu: rp.pl

Opcja komentowania dostępna jest tylko dla zalogowanych Czytelników. Panel logowania znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

POLECAMY

Kalendarium

SONDA

W jakich krajach, poza Niemcami, są najlepsze perspektywy wzrostu eksportu polskiej stolarki otworowej?

Austria - 12.4%
Arabia Saudyjska - 8.1%
Bułgaria - 1.6%
Czechy - 6.7%
Francja - 10.6%
Grecja - 0.9%
Hiszpania - 1.5%
Maroko - 2.6%
Rosja - 32.1%
Stany Zjednoczone Ameryki - 2.6%
Szwecja - 4.6%
Turcja - 3.4%
Wielka Brytania - 4.6%
Włochy - 8.3%

 

Newsy

23.02.2018 Biznes zyskuje konstytucję

Ulga na start, działalność nierejestrowana, powstanie rzecznika małych i średnich przedsiębiorców, prawo powoływania prokurenta to... więcej »

22.02.2018 10 prognoz dla CIO na 2018 r.

Wraz z rozwojem nowych technologii i cyfryzacją zwiększaja się naciski na dbałość o efektywne wykorzystywanie dobrodziejstw, jakie niesie za... więcej »

22.02.2018 Media społecznościowe muszą chronić prawa konsumentów

Media społecznościowe muszą dołożyć większy starań w zakresie ochrony konsumentów - przypomina Komisja Europejska. Wprawdzie pierwsze... więcej »

źródło: eGospodarka.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone

LOGOWANIE